7 Şubat 2012 Salı

YURTDISINDA COCUK BÜYÜTMEK COK ZOR...

Bugün güne cok huzurlu basladim.Kizim ve oglum benden daha ilerdeymisler meger.Ben inancliyim fakat dinimin gereklerini tam yerine getiremedigim düsüncesindeyim.Insan yurtdisinda olunca bazi seyler ayni mistik hava icerisinde yasanamiyor.Bu yüzden hem Türklük acisindan hem de cocuklara yeterince dini bilgilerimizi hatta o hevesi asiliyamadigimi düsünerek biraz vicdan azabi duyuyordum.Öyle ki hem kizim hem oglum türkce, türk tvsi yada islam deyince hemen salondan cikip kendi odalarina geciyorlardi. Anne yine baslama diyerek...Evde ne yoktan yere tartismalarimiz olmustu.Nankörlük ediyor ciktiginiz kabugu begenmiyorsunuz diye söyleniyordum.Tabii bunlarin hepsi cocuklarin okullarda  onlara empoze edilen önyargilar nedeniyle oldugu acikti. Neyseki benim yabani oglum( tabii öyle söylüyorum ama cok tatlidir gurur duyuyorum onunla ) bir kac ay önce ilk kez bir arkadasiyla camiiye gittigini söyledi.Simdi Kurani almancasindan okumaya basladi. Beni en memnun edeni de en büyük protestoyu gösteren kizimin tesadüfen internetten kurani okumayi ögrenmeye calismasiydi.Ayni sekilde gecen sene birden bire Türkce ögrenmeye kara verip kitaplar sayesinde cok iyi düzeyde türkce ögrendi.Cok daha güzel olani da bütün bunari sözlesmeden ayri ayri yapiyor olmalariydi. Ama bugün kizimi internette sabah ezan dinlerken görünce sasirdim ve de mutlu oldum. Demek ki belli bir yasa gelince dogru yolu buluyormus gencler. Bu yaziyi sizlerle paylastim cünkü benim gibi olan anne babalara birer teselli olsun diye. Tabii evde her zaman mücadele etsinler bozuk plak gibi siz türksünüz ve de müslümansiniz siz begenseniz de begenmeseniz de. Buralarda dogup büyüseniz bile birsey olacak olsa yine de size kendi insaniniz ve ülkeniz sahip cikar diye.Yurt disinda cocuk büyütmek cok zor cok.Firsatlari degerlendirebilenlere cok iyi egitim ve yükselme imkani var. Ama buralarda yasayinca görüyorsunuz dil ve din ne kadar önemli.Herkese saygilar...

3 yorum:

  1. Ablacım sizi tanıdığımdan beri sizde ağır basan güzel bir özellik var,sonbaharın sonunda dalın kalan tek yaprağına ağacın sahip çıktığı gibi çok güzel bir titizlikle sahip çıkıyorsunuz.Ne yazık ki herkes böyle değil,bu konuda sizin kadar duyarlı değiller.Kültürün insanın maneviyatını yeni kendisini oluşturan temel değer olduğunun bilincinde değiller...
    Tekrar oğlunuzun ve kızınızın gerçekleri görmesine ve gerçeklere bağlanmasına sevindiğimi dile getirmek isterim....
    Yazınızı çok güzel olmuş;sade,akıcı,samimi bir dille yazılmış tam sevdiğim tarzdan içtenliğe sahip üslubunuz....
    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesutcugum bu yorumunla beni cok duygulandirdin.Hatta sana bir kez daha hayran oldum. Nasil da anten gibi hislerin kuvvetli bosuna sair degilsin. Bir parca da o meziyetten ben de olsaydi. Ama neyse isi ehline birakmali. Sen yaz ben keyifle okuyayim. Kucakdolusu sevgilerimi rüzgarla gönderiyorum sana Meral Ablan

      Sil
    2. Evet bende son zamanlarda insanlar ve hayat karşısında hislerimin kuvvetli olduğunu düşünüyordum;ama emin değildim sizin de görüşünüzle bu düşüncem kanıtlanmış oldu benim açımdan...

      Güzel cevaplarınız için çok teşekkür ederim ablacım elimden geldiğince yazdıklarınıza yorumlarımı eksik etmemeye çalışacağım...

      Sevgiyle kalın Ablacım...

      Sil