19 Nisan 2012 Perşembe


 http://4.bp.blogspot.com/_2lpRT2hytn4/Si2g6jPC9UI/AAAAAAAAA5Q/3yAaPjHJ15Q/s320/dolunay.jpg

TÜRK GELIN ( 5 )

….....

Bir gün nisanlisinin büyük kizkardesine, neden kendisine tuhaf davraniliyor diye sormaya karar verir. Cünkü alttan almanin bir cözüm getirmedigini, bilakis devam ettikce budala yerine konudugunu görmekteydi. Belki acikca ögrenirse, telafi edilecek bir durum ve yanlis anlasmalarin önüne gecilebilir umuduyla bu girisimde bulunur. Lakin iyi niyetli sorusuna aldigi, cevap hic de hos degildir.“ Ne yaptiginizi siz daha iyi biliyorsunuzdur „ olur. Biraz üsteleyince ögrenir. Evlerine her gidisinde onlarin evlerini temizlemesi, yemeklerini yapmasi, camasirlarini yikamasinin beklendigini ögrenir.
Bu cevaba sok olsa da bir düsünür. Nasil yapsindi; kapinin acilmasindan baska, kendisine neredeyse bir söz söylenmiyor, hele üniformasiyla gitmek zorunda olsa, sanki ciplak oturuyormus muamelesi yapiliyor olsa. Insan güleryüzle karsilandigi yerde bu beklenilenleri seveve seve yapardi ama; bu evde kendisine bir gelin degil, bir hizmetci muamelesi yapilmak isteniyordu.
Kibarca kizin annesine izah etmesi icin Pervin“ bana bir hosgeldin bile demeyerek bana o selahiyeti vermiyorsunuz ki, beni bir yabanci sifatina koydugunuz sürece benden bunu beklemeyin. Is yapmak problem degil, ama insanca davranmadiginizi da sorgulamalisiniz,degismediginiz sürece üzgünüm farkli davranamam „ der. Bu konusmadan sonra, herhalde bundan sonra en iyi cözüm dügüne kadar görüsmemek diyerek oradan ayrilir. Fakat, 2 hafta sonra, nisanlisi“ ben bizimkilere para gönderemedim bu ay, sen verebilir misin haftaya kurban bayrami? „ der. Bunun üzerine  Pervin´le anlasirlar onun parayi Önder göndermis gibi verecegine. Ne var ki, Önder telefonda aileye Pervin´e söyledigi miktardan fazlasini söylemistir. Bunu maalesef, parayi ucusa giderken kapidan vermeye gittiginde ögrenir, kaba bir sekilde. Kendini nasil tutabilmisti buna da sasirir.
"Parayi Önder gönderdi kurban bayrami icin  size"diye uzatsa, ortanca kizkardesinin terbiyesizce ifadesiyle karsi karsiya kalir. Agabeyim bize su kadar gönderdigini söyledi, paranin gerisi nerde, onun ailesi hala biziz, kendinize alamazsiniz verin paramizi gibi küstahca bir söylemle karsilasir. Kendi parasi ile bir de hirsiz olmustur Pervin. Oysa  o zaten kurban kesilmesi icin, kendinden istenen paranin bir hayra yarayacagini düsünerek ve nisanlisini mahcup etmemek, onlari da utandirmamak icin ismi anilmadan vermeye razi olmustu.
Pervin sinirlenmisti, hem görümcesine,  hem Önder´e. Kendisine söylediginin neredeyse 2 kati bir para söylemisti onlara. O kadari onu da epey zorlardi. Görümcesi ise annesinin kendisine farsca bir takim sözleri dogrultusunda bu tavirda bulunmustu; o daha hazindi. Böyle yetiskin biri, kendi cocuklarini bile kullaniyordu Pervin´i huzursuz etmek icin.
"Bir isim icin acilen kullanmak zorunda kaldim; yarin yada öbürsü gün size tekrar ugrar getiririm geri kalanini " der ve ayrilir oradan.
Simdi aradan 20 yili askin bir zaman gecmistir ama hala aile zaman zaman kendilerine gelen böyle paralarin bu kendilerine kaba davrandiklari Pervin´in parasi oldugunu bilmez. Cünkü onlarin gururuna dokunmasin diye gizli tutmustur hep. Ama ne fayda...

8 yorum:

  1. Yazınızı cidden üzülerek okuduğumu belirtmek isterim. Pervin'in duyarlı davranışını ailenin ve eşinin anlayamaması ne acı. özellikle Pervin'i zor durumda bırakan para konusu sıkıntı verici, güven azaltıcı bir gelişme. Pervin'e acısız bir yaşam getirmesini diliyorum bundan sonrasının. En azından benim umut ve beklentim bu yönde. Lakin yazılarınızı yazarken, acizane tavsiyem, kişilerin fiziki ve ruhi durumlarını da, Pervin'in ruh yapısı gibi anlatmanız diğerlerini de tanımakta okura yardımcı olacaktır. Bir de Pervin sanırım Hostes. Yanılabilirim de. Uçuşları hakkında bilgi vermeniz yerinde olacaktır. Sadece aile ile ilgili kısımları değil diğer yaşam alanlarını da yazıya aktarmanızı diliyorum. Pervin'e başarılı ve mutlu bir hayat geçirmesini diliyorum...Saygılarımla. Yazınız ilgi ile takip ediliyor. Ailenin yanına geldikçe temizlik yapmanızı istemeleri oldukça şaşırtıcı bir durum. Aslında o anda Pervin'e bakış açıları anlaşılıyor aslında değil mi?

    YanıtlaSil
  2. Efendim, evet Pervin Hostes, hem de cok yogun ve uzun ucuslari olan, döndügünde öyle yorgun oluyor ki; cöplüge koysaniz orada uyuyacak sekilde. Aslinda sizin elestiri de bulundugunuz kisimlari prova yazimda yazmis, sonrasinda silmistim. Ama haklisiniz okuyucunun bunlari bilmesi, daha dogru sentez yapabilmesini saglayacaktir. Hem Pervin´in iki ayri dünya ve yasam standardi arasinda nasil bocaladigini okuyucunun ögrenmesi belki bazi önyargilarinda yokolmasini sagliyacaktir.Bu degerli tavsiyelerinizi diger ki kisimlarda dikkate alacagim.Biraz da okuyucu Pervin´in yasadigi ender ucus hadiselerini de ögrenecek böylelikle.
    Yazimi ilgiyle takip etmekte olmaniz beni son derece memnun ediyor. Degerli yorumlarinizla beni yalniz birakmadiginiz icin ayrica tesekkür ederim. Hürmetlerimle

    YanıtlaSil
  3. Pervin,bu kisiyle mi hayatina devam etti acaba????Kendine yazik ettigini sonradan anlamistir degil mi?Cünkü o sorunlarin aynisini halen yasayan biri olarak simdi ki aklim olsaydi

    YanıtlaSil
  4. Bu güzel yorumunuz ve blogumu ziyaretiniz icin tesekkür ederim Yildiz Hanim.Hikaye henüz devam ediyor.Su siralar yogun calistigim icin yazdigim karalamalari düzeltip koymam vakit alacak gibi.
    Herkesin hayatinda bir simdiki aklim olsaydi vardir bakalim Pervin´in ki ne olacak hep birlikte ögrenecegiz.
    Sevgilerimi gönderiyorum görüsmek üzere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ...traigo
      ecos
      de
      la
      tarde
      callada
      en
      la
      mano
      y
      una
      vela
      de
      mi
      corazón
      para
      invitarte
      y
      darte
      este
      alma
      que
      viene
      para
      compartir
      contigo
      tu
      bello
      blog
      con
      un
      ramillete
      de
      oro
      y
      claveles
      dentro...


      desde mis
      HORAS ROTAS
      Y AULA DE PAZ


      COMPARTIENDO ILUSION
      KUM TANESI

      CON saludos de la luna al
      reflejarse en el mar de la
      poesía...




      ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE THE ARTIST, TITANIC SIÉNTEME DE CRIADAS Y SEÑORAS, FLOR DE PASCUA ENEMIGOS PUBLICOS HÁLITO DESAYUNO CON DIAMANTES TIFÓN PULP FICTION, ESTALLIDO MAMMA MIA,JEAN EYRE , TOQUE DE CANELA, STAR WARS,

      José
      Ramón...

      Sil
    2. En primer lugar, gracias por la amable visita y buenos comentarios. Con mucho gusto voy a ser seguidor de tus blogs valiosos. Envío mis más sinceros saludos. Hasta pronto...

      Kum Tanesi

      Sil
  5. Merhabalar,

    Bloglardan bir müddet uzak kalmam hasebiyle tabi bazı postlarınızı kaçırdım. Ama vakit buldukça onlara da göz atmaya devam ediyorum. Türk Gelin (5)'i okudum. Söz konusu kaleme aldığınız hikayenin bir bölümü bile özünü ortaya koymaya yetiyor. Ancak, ilerleyen zaman içersinde okyucusuna, olacaklar ile sonucu da merak ettirmesi, hikayenin sürükleyici ve bağlayıcı bir anlatım tarzına sahip olduğunu gösteriyor.

    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar diler, tebrik ederim.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efendim sizin bloglara dönmeniz ve bu arada benim blogumu da ziyaret etmis olmaniz beni ziyadesi ile sevindirdi. Bu degerli yorumunuz icin tesekkür ederim.Hürmetlerimle...

      Sil